Filmrecensie: BLACK ADAM (2022): de sciencefictionfilm van Dwayne Johnson ziet er geweldig uit, maar is rommelig en vaak onsamenhangend

Dwayne Johnson Black Adam

Black Adam recensie

Zwarte Adam (2022) Film Opnieuw bekijkena films door Jaume Collet-Serrageschreven door Adam Sztykiel, roy haines en Sohrab Noshirvani en met in de hoofdrol Dwayne Johnson, aldis mengelmoes, Pierce Brosnan, Noah Centineo, Sarah Shahi, Quintess Swindell, Marwan Kenzari, Bodhi Sabongi, Mohammed Amer, James Cusati-Moyer, trekken christelijk, Benjamin Patterson, Odelya Halevi, Hendrik Winkler, Jennifer Holland, Uli Latukefu en Chaim Jeraffi.

Zwarte Adam, geregisseerd door Jaume Collet-Serra, brengt Dwayne Johnson naar de DCEU en, voor het grootste deel, wordt de acteur gedwongen om een ​​houten dialoog te leveren terwijl de sciencefictionfilm op lukrake wijze belachelijke plotontwikkelingen onthult. Collet-Serra en Johnson hebben eerder samengewerkt aan Jungle Cruise die last had van een aantal van dezelfde problemen Zwarte Adam doet. Dat wil niet zeggen dat het enorme budget van Zwarte Adam is niet zichtbaar op het scherm. Het is zeer zeker. Alleen voelen de scènes op het scherm slecht gescript en rommelig aan. Er zijn te veel hoofdpersonen en te veel hersenloze actie. Je hebt een scorekaart nodig om alle verschillende personages die in de film voorkomen bij te houden.

Zwarte Adam voelt bijna als een ramp in de trant van Slagveld Aarde maar het heeft al leuke feedback van het publiek gekregen, wat betekent dat mijn reactie op de film zeker niet de mening van de meerderheid is. batgirl kreeg onlangs de koude schouder door de studio van deze film, Warner Bros., maar het is twijfelachtig dat batgirl kan net zo rommelig zijn vanuit het oogpunt van scripting als Zwarte Adam nl.

De film speelt zich af in een fictief land dat bekend staat als Khandaq en begint met een flashback-sequentie die het publiek kennis laat maken met de setting van de film en het toneel vormt voor de gebeurtenissen die zich voor de rest van de film zullen voordoen. Teth-Adam (Johnson) is uiteindelijk het hoofdpersonage van de film. Hij is een slaaf in een graf die weer tot leven wordt gebracht door een opvoeder/onderzoeker genaamd Adrianna Tomaz (een adequate Sarah Shahi). De Justice Society of America wordt betrokken bij de actie en wordt geleid door Hawkman (Aldis Hodge) en Dr. Fate (Pierce Brosnan). Deze twee karakters dienen als belangrijke ondersteunende karakters, maar hebben niet veel voor hen in termen van charisma.

Er is zelfs een slechterik die op het personage lijkt hel jongen uit de gelijknamige film om de actie echt intens te maken. Dit is een duidelijk bewijs van de grootste zwakte van de film, omdat de film eruitziet alsof hij vergelijkbare concepten en afbeeldingen uit films als De mummie en hel jongen om zijn flauwe verhaal te vertellen.

Dwayne Johnson en Pierce Brosnan hebben hun momenten samen. Een paar scènes waarin ze gekscherend grappen uitwisselen en opmerkingen over sarcasme vergelijken, zijn schattig, maar het grootste deel van hun dialogen samen klinken hoogdravend en onrealistisch. Hawkman wordt een sleutelfiguur in de actie, maar Hodge wordt gedwongen regels te reciteren die zo zinloos zijn, dat je je afvraagt ​​hoe dit script erin is geslaagd om gemaakt te worden zonder grote herschrijvingen van de dialoog. Hawkman ziet er heldhaftig genoeg uit, maar het scenario doet hem geen recht.

Noah Centineo en Quintessa Swindell spelen samen als twee van de meest succesvolle personages in de film: Atom Smasher en Cyclone. Deze rollen werken echter alleen vanwege de zeer verschillende persoonlijkheden van de bovengenoemde artiesten. Er zijn echter nog steeds problemen met de aanwezige dialoog die deze sterren op bepaalde plaatsen met succes overwinnen, daarom zing ik hun energieke uitvoeringen uit.

Als Teth-Adam doet Johnson zijn uiterste best om heldhaftig genoeg te zijn, maar de filmpresentatie van hem is een allegaartje. Door hem zo serieus te maken, is er een duidelijk gebrek aan humor in het werk van Johnson. Dit kan geschikt zijn voor de rol, maar het is niet leuk voor het publiek om te verduren. Als Johnson’s werk binnen is Jungle Cruise toonde de lichtere kant van zijn persoonlijkheid, Zwarte Adam toont de veel donkerdere (en saaiere) kant.

Naarmate de film dichter bij het einde komt, zijn er een paar leuke scènes waarin onze helden een aantal skeletstrijders afweren en de eindscènes zijn over het algemeen leuker dan de openingsscènes. Sommige personages zullen leven en sommige zullen sterven en de film doet alsof een van hen zal sterven, maar onthult dan een plotwending die slim genoeg is.

Zwarte Adam is echter lang en donker. Er zijn actiescènes die technisch gezien even indrukwekkend zijn. Het grootste deel van de film is echter gewoon te wild en alle kanten op voor het eigen bestwil van de film. Er is een technisch uitstekende montage die probeert de plotdraden samen te brengen voor het publiek, maar de verhaallijn is nog steeds moeilijk te volgen voor een groot deel van de film en Johnson had meer van zijn kenmerkende persoonlijkheid nodig om deze rol echt in zijn voordeel te laten werken.

Als je ervoor kiest om deze film te kijken, houd dan de aftiteling in de gaten voor een mid-credits-scène die waarschijnlijk het beste deel is van Zwarte Adam wat uiteindelijk een film is die veel te hard zijn best doet. Er was meer menselijkheid, een sterker plot en minder actievolle chaos nodig om vloeiend te werken als een film.

Beoordeling: 5.5/10

Laat hier je mening over Zwarte Adam recensie en de film hieronder in de commentarensectie. Lezers die dit soort inhoud willen ondersteunen, kunnen onze patreon bladzijde en word een van FilmBook’s patronen. Lezers die op zoek zijn naar meer filmrecensies kunnen terecht op onze Filmbeoordelingspaginaons Twitter-pagina voor filmrecensiesen onze Filmrecensie Facebook-pagina. Wil je up-to-the-minute meldingen? Filmboek medewerkers publiceren artikelen per email, Twitter, Facebook, Instagram, Tumblr, pinteresten flip-board.